Folk som bara vill dra ner dig - skit i dom

Jag har inte haft så mycket att skriva de senaste dagarna, men nu är jag här. I fredags var jag ju på vårdcentralen, fick dåliga nyheter om min huvudvärk och mitt huvud. Jag träffade en otroligt bra doktor. Min läkning i huvudet har inte gått som det tänkt sig. Det är cirka fem veckor sedan händelsen och jag har fruktansvärt ont i huvudet, är förvirrad, otroligt trött, seg och känner mig inte riktigt med. Allt det berodde på hjärnskakningen och eftersom att jag fick sådana hårda smällar mot huvudet så är det väldigt svårläkt och det kommer att ta lång tid för att läka ihop ordentligt. Jag måste bli sjukskriven en månad och får bara gå i skolan ett antal timmar. Det kändes riktigt jobbigt att höra eftersom att det bara är ett par månader kvar i skolan nu innan studenten. Så jäkla surt. Jag får INTE träna, gyma, bli utsatt för hård stress, knappt kolla på tv, inte anstränga mig. Ingenting på en måndag, mer om det inte blir bättre. Jag måste gå på fler undersökningar så att allt går åt rätt håll.
 
Det gör så fruktansvärt ont i huvudet, ni anar inte. Jag får bara ta alvedon för annars blir allt i huvudet ur balans men knappt det hjälper. Jag är så fruktansvärt trött hela tiden, för att kroppen och hjärnan inte ger rätt signaler så huvudet måste anstränga sig till max hela tiden. Det känns så otroligt sorgligt, jobbigt, hemskt, ledsamt och fruktansvärt hur en människa kan gå så långt och skada någon såhär mycket. Jag undrar hur ens logiska tänkade fungerar om man kan göra såhär mot folk. För mig finns det inte ens på världskartan att skada en annan människa såhär hårt både psykiskt och fysiskt. Det är även jobbigt att just jag av alla skulle få detta på mig. Det är så mycket att göra, få gjort och måsten i skolan nu innan studenten och allt annat nu får man reda på att läkningen inte är som det ska. Det är jobbigt att allt kom på en gång och jag fick/har inte en bra start detta år. Jag såg verkligen fram emot en bra start, börja om och bara se ljust framåt. Vissa dagar ser jag varken in eller ut. jag vill bara att det ska läka bra så att jag kan tagga till och kämpa det sista inför studenten och min efterlängtande anställning.
 
Men har nu lärt mig att man bara kan ta en dag i taget, inte lägga på sig för mycket press och stress, att man inte kan lita på alla människor, göra bra och nyttiga saker för att en själv ska må bra, ingen annan får påverka en negativt, om någon gör det är den personen inge bra för dig och dig själv. Gör det du själv vill, ditt hjärta säger och skit fullständigt i folk som bara vill dig illa, vill få dig illa till mods, bara vill få dig dåligt samvete för vad du än gör och vill. Det kommer alltid finnas folk i din närhet, runt omkring dig som BARA vill dra ner dig och vill se dig misslyckas. Du är starkare än så, ta inte åt dig. Upp med hakan och kämpa för det som får DIG att må bra.

Kommentarer
Postat av: Victoria Cato
2014-03-02 @ 18:47:04 / http://victoriacato.blogg.se

Tycker synd om dig hjärtat :(
Krya på dig och VILA! Även om det är svårt.
Du fixar skolan, det ordnar sig.
KRAM

Postat av: Mammi
2014-03-03 @ 02:18:01

Bra skrivet underbarste du!! Älskar dig och vet att allt bara kan bli bättre!! Puss o kram från mamma!! ❤️❤️❤️❤️❤️


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: